Stillingsopslag: Holstebro Udvikling P/S søger ny direktør

12 nov, 2020

Se hele stillingsopslaget via linket i bunden.

Indledning:

Holstebro Udvikling P/S blev sat i verden for at udvikle og præsentere Byens Plan primo 2020, skabe nye muligheder via aktive samarbejder og at tiltrække investorer til konkrete byudviklingsprojekter. Baggrunden er, at der er frigjort velbeliggende arealer i centrum af Holstebro, som kan genanvendes til nye formål og aktiviteter.

Holstebro Udvikling fik til opgave at udvikle en plan for det fysiske område. Planen sætter fokus på udvikling af slagterigrunden og sygehusgrunden i sammenhæng med hele byen. Planen er samtidig en udviklingsplan for hele midtbyen i Holstebro. Mange aktører har været involveret og bidraget til processen, og der er stor tilfredshed med resultatet. Perspektiverne er mange og ambitionerne store, idet målet er at skabe en af de mest attraktive handelsbyer i Danmark ved at understøtte den strategiske byudvikling.

Holstebro Udvikling er skabt i samarbejde mellem en fond og en kommune, der havde ambitioner om at skabe en by til og for mennesker for at sikre fastholdelse og tilflytninger og dermed skabe et attraktivt arbejdsudbud for virksomhederne. Projektet skal sætte Holstebro på Danmarkskortet og markedsføre byen som en moderne købstad.

Efter at Holstebro Kommune i 2020 har vedtaget ”Byens Plan” som en Masterplan for strategisk byudvikling, har parterne besluttet at videreføre partnerskabet Holstebro Udvikling P/S til næste fase med fokus på at understøtte realiseringen af de strategiske spor og indsatser. Den nye direktør ansættes til at drive og lede arbejdet i Holstebro Udvikling, version 2.0 (HUPS 2.0).

Ansvaret for den overordnede fysiske planlægning og den strategiske byudvikling ligger formelt hos Holstebro Kommune. Holstebro Udvikling skal være understøttende og ideskabende for den strategiske byudvikling. Direktøren for Holstebro Udvikling får ansvar for at gennemføre dele af planen ved at igangsætte og drive aktiviteter, som kan skabe liv i hele byen og tiltrække nye borgere, virksomheder og besøgende. Mange lokale aktører har interesse for mulighederne, som fortsat skal løses i tæt samarbejde med civilsamfund, erhvervsliv, foreninger, organisationer og kommune.

Organisation

Holstebro Udvikling P/S er et partnerselskab etableret og ejet af Færchfonden (51%) og Holstebro Kommune (49%).

Bestyrelsen for Holstebro Udvikling består af:

• Annemette Færch, formand for Færchfondens bestyrelse
• H.C. Østerby, næstformand, borgmester i Holstebro (A)
• Rasmus Færch, næstformand for Færchfondens bestyrelse
• Jens Kristian Hedegaard, byrådsmedlem (V)
• Lars Autrup, direktør for Arkitektforeningen

Direktøren for Holstebro Udvikling refererer til bestyrelsesformand Annemette Færch.

I det løbende arbejde vil der være adgang til at sparre med direktøren for Færch-fonden, Claus Omann Jensen og kommunaldirektør, Lars Møller, Holstebro Kommune.

Direktøren får ansvar for et mindre sekretariat med domicil i Holstebro Udviklings lokale, med en central placering i byen. Direktøren træffer beslutning om ansættelser til sekretariatet, som primært forventes at blive bemandet med studerende og praktikanter fra omkringliggende uddannelsesinstitutioner.

Stillingen som direktør for Holstebro Udvikling indebærer en central og synlig placering i lokalområdet tæt på de vigtige beslutningstagere.

Interesseret i byudvikling? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Holstebro Udvikling, og følg udviklingen tæt.

Om os

Holstebro Udvikling er et non-profit partnerselskab etableret af Holstebro Kommune og Færchfonden i 2018.

Sammen med borgere, virksomheder og organisationer skaber vi rammerne for fremtidens Holstebro. Sammen med indbudte arkitekter udvikler vi Byens Plan.

Du kan også bidrage til udviklingen. Tilmeld dig vores nyhedsmail, og giv din mening til kende på Facebook og LinkedIn.

KONTAKT

Holstebro Udvikling P/S
Nupark 51
7500 Holstebro

Adm. dir. Jesper Larsen
T +45 96 12 72 40
jl@hbudv.dk

Tilmeld nyhedsbrev